måndag 20 augusti 2012

Trött måndag

Vi var hemma först vid midnatt igår, så jag har varit rejält trött idag på jobbet! Dessutom är jag den enda som får köra lagligt med vårt ekipage eftersom jag har E-körkortet. Fast kontrollfreak som man är skulle jag inte kunnat slappna av om någon annat kört med min bil och hästtransport.... ;)
Finaldagen då, ja, såret på mulen såg mycket bättre ut så vi frågade veterinären om det är ok att rida med bett och hon tyckte det men ville vi skulle kolla med domarna så dom kan kolla efteråt också. Men vi beslutade i alla fall att rida på bettlösa, lånade tränset för säkerhets skull. Man vill ju inte göra mer skada, för det är nog inte så skönt om något tar i där.
Så i T4, första gången vi ställde upp i den klassen utan att ha tränat dessmer på tölten med lösa tyglar, gick det helt ok, dom var jätteduktiga och Prins skötte sig mycket bättre i finalen än i uttagningen. Han ser så rolig ut när dom rider förbi, först sätter vi på han bettlöst träns, sen släpper hon dessutom tyglarna, då töltar han runt som ett frågetecken och undrar vad hon håller på med där på ryggen...ska jag få vara helt lös? ser han ut att undra :)) Så jäkla söt!! Och så töltar han på och rikigt tittar på publiken!!! Lite poängavdrag för korrigeringar fick dom, men vi är såååå nöjda!
V2, i uttagningen fick dom poängavdrag för fel galoppfattning först och fick börja med att rida B-final. Vann den och red sen A-final där dom slutade femma om jag inte minns fel. Placeringarna spelar ingen roll, Jessica var så glad att överhuvudtaget kunna rida och efter förutsättningarna med att prova ett helt nytt ridsätt med tränset så är det ju kanonbra!!
Glad häst och flicka i T4 :)

Vi smörjer och behandlar såret så att det ska hinna läka helt tills hemmatävlingen om inte ens två veckor.
Vädret på söndagen var kallare och blåsigare så hästarna trivdes mycket bättre då även om iaf jag höll på att frysa ihjäl emellanåt! I brist på annat fick vi hämta hästarnas fleecetäcken att ha på oss när vi satt och tittade, men det blev varmt och skönt!
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar