söndag 12 augusti 2012

Städning

Började storskura transporten idag och det behövdes! Dagen har varit varm och fin och planen var att jag även skulle bättra på med lite vit färg på sina ställen inne i transporten. Men DET GÅR INTE ATT VARA UTE!!!! Nu på eftermiddagen kommer alla SVIDD fram och det är OLIDLIGT! Så nu lyser solen och det är vindstilla och jättefin kväll och man kan inte vara ute, surt! Då är det bara börja rasta snabeldraken inomhus istället... Gör färdigt i morgon och drar sen iväg och tvättar utvändigt.

Prins är skodd, och jag ska tala om att jag sov inte en blund natten efter han tappat skon för jag tänkte...och funderade.....och tänkte....på tappskor och hundar och allt möjligt.
Hovis höll på att skratta hjäl sig när jag berättade det för henne! Tappskor blir det, inte är det något fel, så är det bara, du kan inte analysera det! Okej, hon har rätt, jag ska sluta.
Däremot tyckte hon att han ofta vill avlasta vänster bak när han står still, så i morgon kommer massören och känner igenom honom. Någonstans har jag hört att man inte ska massera hästar så nära inpå tävling för det kan förstöra gångarterna lite ifall rörelsemönstret ändras. Men jag tycker det är viktigare att Prins är mjuk, mår bra och inte har ont någonstans än att man får högre poäng på tävling. Så nu är jag lite nojjig över det... ;)

Kram / Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar