onsdag 15 augusti 2012

Sjukskrivning

Ares har en halsinfektion, med jätteröda halsmandlar och stämband, det BLÖDER från halsmandlarna! Tänk vad ont det ska göra!
I går har han harklat och haft sig och på kvällen harklade han upp slem. Jag (som inte är nå nojjig av mig;) blev såklart tokorolig och ringde veterinär direkt på morgon. Helst hade jag velat åka akut igår, men fick hejda mig ;)  Började fantisera om förstorat hjärta och allt möjligt.
Stämbanden kan bli kroniskt, sa hon, om man har otur. Det skulle innebära att han blir ganska hes bl.a.
Jag tycker toksynd om honom, varje gång han lägger sig ner så låter han och jag tror det gör sååå ont i halsen. Fick utskrivet smärtstillande och slemlösande i väntan på odlingssvaren.
Men han är inte pigg....lilla hjärtat mitt....
Så nu är han sjukskriven och får inte alls gå lös något fram till svaren kommer.

Strax drar vi in till ovalen för sista träningen innan tävlingen i helgen, sen ska vi tvätta honom i spolspiltan också.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar