söndag 26 augusti 2012

Kurshelg

I helgen har det varit kurs ute på Galgbacken. Caroline Wintzell var den inbjudna instruktören. Vi stod över kursandet denna gång och laddar för senare kurs med Camilla Hed.
Men jag har varit ute och minglat runt hela helgen, det är sååå roligt att träffa likasinnade, helt otroligt vad ett intresse kan förena olika människor!
Det har varit hopptävling inne i stan och där gjorde Sandra och Amir tävlingsdebut. Dom är så fina ihop och Amir bara GLÄNSER där ute på banan. Men jag hade ALDRIG haft nerver att låta mitt barn tävla eller ens knappt hålla på med hoppning, huvva! Nog är det bra med islandshästens gångartstävlingar.
Idag red jag ut med Prins, jag har inte fått rida sen vi kom hem, men äntligen idag så fick jag det. Jag förstår att Jessica vill träna till tävlingen. Vi kan rida på bett igen och det är sååå bra, nog är bett the thing! Han kändes ganska lat idag, men vinterpälsen har börjat läggas och det brukar ta mycket energi. Han går i en ny flock nu med Skrida från Rummagård, Lysingur från Seljabrekku och Odinn från Galgbacken, det är en väldigt lugn och harmonisk flock, alla kan äta från samma hög och det är inte något tjafs. När jag kom i morse låg allihop ner och sov i hagen, myyys!
Till helgen är det hemmatävling och det föregås av hårt arbete hela veckan, skulle jag tro. Det ska handlas, bakas, sladdas, ta bort staket, bäras kurer m.m m.m
Skolstart är det för våra ungar denna vecka också, så jag gissar att många kommer vara mycket trötta innan nästa helg är över.

Egentligen skulle jag inte alls skriva här nu då jag sitter med kursplaneringar som måste vara klar typ i förrgår....

/Kram Marie.                    Hejdå sommaren, välkommen tillbaka nästa år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar