söndag 18 december 2011

En berättelse av Prins

I morse kom min stormatte rusande och såg jättetrött och stressad ut, pratade om att hon försovit sig, vad menar hon tro?
Hon tog med mig in i stallet och borstade mig och berättade att massören Nina skulle komma. Jag tror jag minns henne, det brukar vara ganska skönt när hon kommer..
Stormatte & jag mös på där i stallet innan Nina kom. Hon började röra och hålla på på min rygg, men det var inte så skönt där mitt på ryggen på höger sida, jag försökte gå undan flera gånger, men Nina var envis. Till slut slappnade jag av och det blev jätteskönt. Hon visade också båda mina mattar hur dom ska massera mig innan dom rider - hon är bra den där Nina.
Jag har nog halkat till ute eller nåt så att det blev lite ont i den där muskeln.
Sen kom massa andra kompisar in i stallet, jag har inte fått hälsa på dom ännu eftersom jag får stå ensam, dom tycker att jag äter så sakta, så därför är det så. Till veckan kommer tandläkaren, jag vet inte vad dom menar med det, men hon ska titta på mina tänder av nån anledning.
Min stormatte tänkte först inte vara mer med mig, men sen tyckte dom att jag ändå borde ridas så det lossnar mer i det där ömma i ryggen, så då sadlade hon mig! Jag gillar min sadel, den är skön att ha på. Det vimlade av både kompisar och tvåbenta där i stallet, verkar som att alla skulle ut samtidigt som jag!
Det var så roligt att ha stormatte på ryggen igen, hon har inte varit på länge, det är bara den där lillmatte som har varit hos mig.
När vi gick ut var vi jättemånga, dom kallade dom Vera, Snaedis, Bassi,Odda,Draemsyn,Idi, Ida,Tyr och Nama. Vi gick nästan sist jag och stormatte. Jag försökte visa åt henne att jag inte vill vara bland dom sista, men när jag rusade fram blev hon så sur på mig. Fast jag försökte flera gånger så skulle hon ändå bestämma. Hon är inte att leka med, den där.
Vi hade så roligt, vi gick efter stigar i skogen, galopperade i snön, galopperade upp på ett berg, men det var jobbigt - jag var jättetrött när vi kom upp! Dom tvåbenta stog däruppe och tittade på nånting dom kallade utsikt, jag försökte bara hämta andan, mina kompisar var också jättetrötta. Fast en del damer är så fjantiga, en av dom skulle sparka till en som kom för nära, men prickade en tvåbent som fick ont i sitt knä. Dom är så barnsliga! Den där tvåbenta verkar bra, hoppas hon inte fick någon värre skada.
På hemvägen fick jag gå både först och tvåa, äntligen verkar hon fatta att jag inte vill vara sist! Bra, stormatte! Fast när vi galopperade bakom lillmatte och Odda så stänkte det snö i ögonen, det var inte så skönt för stormatte.
Hi,hi, när vi kom tillbaka på gården så hoppade lillmatte av Odda och kom till mig! Hon gillade inte riktigt att jag hade så kul fast inte hon var på ryggen. Tror att hon är lite ego om mig, fast jag gillar henne, det är ganska bra. Och den där Camilla som var där i ridhuset, hon var bra, hon berättade för mina mattar att jag trivs med dom.

Fast jag börjar bli lite less att vara i en egen hage, när jag fick lunchen försökte jag visa åt lillmatte så hon skulle fatta det. Jag hoppade och bockade och försökte verkligen visa att jag vill ha en kompis. Hoppas hon fattade.

//Prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar