fredag 30 december 2011

Nyårstölt




Idag var det en liten, liten tävling på Galgbacken, det är första året dom kör den och har döpt den till nyårstölten. Ett jättebra initiativ i en annars ganska händelsefattig period, tycker jag. Nere på ängen har dom plogat upp en ovalbana och där var dagens tävling.
"Mitt" ekipage - Jessica och Prins deltog i fyrgång och lätt tölt. Och vad ska man säga annat än att det gick bra, dom skötte sig utmärkt och vann båda grenarna :) Prins hade varit liiite seg så hon fick driva på som tusan. Lite smårisigt väder var det, blåste och snöde lite så det var kyligt att vara ute i flera timmar!
I morgon drar vi in till gäststallet med ett gäng hästar över nyåret. Det känns tryggt och bra att veta att dom står i tryggt förvar då smällar och raketer börjar att skjutas. Tror det blir totalt sju hästar som kommer in dit från Galgbacken, Jessica tänker ta tillfället i akt och träna lite i ridhuset då.
Galoppbilden har Evelina Oscarsson tagit och huvudbilden är från Galgbacken-bloggen tagen av Ebba. Jag skulle fota med Jessicas nya systemkamera, men batterierna tog slut...orutin!!
Om jag inte hinner uppdatera mer detta år så vill jag önska alla ett GOTT NYTT ÅR!!
Kram Marie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar