torsdag 29 december 2011

Jessica - Djävulsdag






Hej! Idag red jag ut....ensam, fast mamma promenerade. När jag skulle gå ner för backen så vänder han och sticker uppåt. A-K och mamma blockerar vägen så han måste stanna. Jag släpper vänster tygel så jag bara håller i höger och han får gå på en mini volt, många, många varv innan jag försöker gå ner för backen igen. Jag kommer nerför backen lite längre innan han vänder tvärt uppåt igen och sticker. De blockerar vägen igen och Prins stannar. Gör samma sak och går runt många varv på liten volt, så han verkligen bara kan tänka på det. Försöker gå ner för backen än en gång, MEN han vänder upp en gång till och de blockerar vägen även denna gång. Går på liten volt än en gång och sen testar jag en gång till.

-

Denna gången kommer jag ner för hela backen och sätter igång honom i tölt för att han ska tänka på annat. Tölten var bra och gjorde lite skänkelvikningar i tölten också. Rider en bit innan han svänger in på en gård, vänder och sticker hemåt. Mamma blockerar vägen och Prins stannar. Han är så himla stark så jag inte ens orkar svänga ner honom i ett dike. Jag vänder snabbt om när han stannat och travar lite. Traven var väl lite sådär just då eftersom att han var lite "ormig". Han svänger in på en annans gård och vänder om och sticker hemåt. Mamma blockerar vägen...igen, och Prins stannar. Vänder snabbt om och töltar. Tölten var väl helt okej, men jag sätter igång i galopp. Driver på honom som bara den bara för att han ska få jobba extra mycket - och för att jävlas tillbaka lite extra. Han gick t.o.m i form i galoppen och då blev jag glad! Sedan vände jag hemåt i tölt, gjorde en liten ökning men då ville han rolla, så tog ner till mellantempo igen och ökade sakta, då gick han klockrent och med bra aktion, blev glad ♥ Gjorde en övergång till traven och traven var också helt grym! Red förbi backen upp till gården, men då blev han lite "ormig" igen. Saktade av till skritt och skrittade upp på gården igen. Där avslutade jag passet. Jag var arg på Prins, men ändå nöjd. Så det var ett helt OKEJ pass.

-

Tillochmed JAG tycker att det är ROLIGT att gå ut och rasta Ares nu, då man börjat kunna ha honom lös (peppar, peppar ta i trä). När man ropar på honom så springer han så fort så han inte får stopp så han springer antingen in i en, eller så spring han förbi i full fart och gör en sladd och kommer. Hur söt som helst!

-

Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Jadu fröken, du jobbade bra med honom idag, kan tänkas att det är för att vi är på nytt ställe han testar oss...? Men vi vet ju att det går över ;)

    SvaraRadera
  2. Och han som ser så oskyldig ut! Bra kämpat med honom att vara sådär envis tillbaka!

    :) Lotta

    SvaraRadera