lördag 17 december 2011

Finväder

Bara någon minusgrad ute och jag är jättesugen att rida. Försökte övertala dottra men hon hade planerat med kompisar, så jag fick ge mig. Är samtidigt så glad för intresset så det är bara gilla läget.

Ares syr och spyr efter sin måltid häromdagen. Magen verkar vara ordentligt retad, för äta vill han, men det kommer upp efter ett tag. Så nu står riset och kokar, vi skippar hundmaten ett tag och ser om han tål att äta riset. Har någon andra förslag på mild mat så tas dom tacksamt emot. Ger det sig inte så måste vi nog besöka Herr Veterinär efter helgen. Han äter ju det mesta han kommer över, så det kan ju vara nån penna eller nåt som ställer till det?

Jag vet att jag inte är klok på en fläck för jag har börjat repa i hallen (nu i juletider!),grund målade taket igår och ska börja måla vanliga färgen nu, tjing!

/Marie

1 kommentar:

  1. Risavkok brukar ju vara bra att ge om hundarna har problem med magen. På länken jag skickar med finns recept och där står det också att hundarna kan behöva fasta ett dygn för att läka magen om de tex ätit något olämpligt.
    http://www.vmkh.se/533.html

    Sen finns det också tabletter på Apoteket att köpa som heter canikur, dessa räddade min hund en gång när hennes tarmflora var helt utslagen.
    Hoppas Ares repar sig!

    SvaraRadera