tisdag 27 december 2011

Laddad


Idag var det min tur att rida igen och jag hade laddat hela natten ska ni veta! Sist var jag lite sur över att Prins var lite olydig med mig så jag har tänkt och funderat och resonerat hur jag ska göra med det. Så jag var tokladdad i dag på att ta tag i problemet!! Och vad händer....? Han är som en dröm, såklart! Min häst är tillbaka! Nu känner jag igen honom :) Så, vad var det som hände? Ingen aning, men lite teorier har jag.
1. Många hästar har varit ganska spralliga sista tiden, kan bero på vädret?
2. Böt tyglar. Haft biothane tidigare som ju är supersköna, men har ett enormt grepp så det blir svårt att vara mjuk i handen, tycker i alla fall jag. Kan inte "släppa efter" så lätt. Och om man är för hård i munnen så blir vår häst inte kul att tas med.
3. Vant sig att gå ut i stor grupp?
4. Mindre spänd ryttare på ryggen?
Ja, det är några av mina teorier, jag är ju en sån som alltid vill veta VAD och VARFÖR....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar