fredag 2 december 2011

Halka

Inte har det blivit mycket till uppdatering denna vecka, men det beror på att det inte hänt dessmer.
Det konstiga vädret fortsätter och det är som en hockeybana överallt och med anledning av det så har vi faktiskt inte ridit på hela veckan. I tisdags drog vi in en boll i hagen till min och hästarnas stora glädje. Jag har längtat efter det så att min Prins får fri tillgång och förhoppningsvis öka i vikt. Fick ett samtal från Annikka i går morse som lät så här: Dom leker! Oj, vad dom springer och hoppar och stegrar och busar! Dom leker! Ha,ha. Vi har just sagt att dom inte gör det alls men tidigare busade Frosti och Thytur alltid. Kanske det är så att det varit lite spänningar dom emellan då maten var portionerad? För emellanåt har det varit lite tjafs och sånt. Nu har dom fri tillgång och behöver inte konkkurera om maten. Jag tror det är därför för jag tycker det är ett helt annat klimat, annan stämning i hagen nu. Det är lugnt och skönt. Hästarna känns nöjd och belåten. Då är även jag nöjd och belåten.
Har nog inte skrivit att Herman flyttade förra helgen. Så nu är dom på jakt efter ny häst och vi hoppas dom kommer tillbaka till stallet snart!
Ställde in lektionsridningen igår eftersom jag inte tycker det är värt att riskera och köra in till stan i denna halka. Hemska världar om det skulle hända något med två hästar i transporten! Hoja!
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar