måndag 19 december 2011

Lycka, tandläkare och bett





Nu förstår jag vad jag saknat i mitt liv den senaste tiden! Ridningen! I går på turen så fick jag verkligen uppleva den där underbara känslan igen! Vacker natur och snötyngda träd, underbart helt enkelt! Jag mår så bra av sånt! Mmmmm..mera!
Idag var tandläkaren på besök, jag ville kolla Prins tänder så att det inte är nåt knas där då han äter så sakta, men jag kan vara lugn, det var inget fel där.
Det är väl bara så att han äter sakta, precis som vi människor äter olika fort!
Nu har vi dessutom hittat en kompis till honom! I morgon ska han få flytta ihop med Järnvilja, en yngling som inte har haft ett lätt liv, därav namnet. Mer om det i ett annat innlägg.
Hon äter nämligen också sakta och behöver gå upp i vikt. Eventuellt ska även Hel flytta ihop med dom. Båda två är ynglingar och låg i rang, så det borde gå bra. Men det ska bli spännande!
Det blev en hel del prat om bett och vi provade även Prins bett på honom. Det var lagom storlek på dom, ett tyckte hon var alldeles för tjock och så rekommenderade hon oss att prova ett rakt odelat bett eftersom han verkar vilja suga upp bettet mot tänderna, vilket innebär att tänderna närmast bettet blir ganska nerslina, vilket kan ge problem för honom på sikt.
Så nu ska vi jaga nytt bett, sätter en bild på typ ett sånt jag vill ha, dock utan parerstänger. Man kan ju alltid prova. Vi vill inte ha parerstänger för vi tycker inte vi får igenom böjningarna bra då.
Mer info snart!
/Marie

1 kommentar:

  1. Globus har raka bett, har ett sånt själv som du kanske vet.

    SvaraRadera