söndag 25 december 2011

Juldagen





Vaknade med tuppen idag och for till stallet för en långtur. Vi var sex stycken som begav oss iväg mot berget i strålade väder med bara några minusgrader, underbart!
Men nog blir man ringrostig när man inte rider så ofta allt! Nu blir det ändring på det.
Lite grejer har jag som jag stör mig på och måste jobba med. När vi är så många som rider ut så är han lite fräck och tar galopp när de andra tar det tex, det gillar jag inte. Han ska galoppera när jag säger åt honom att göra det. Lite såna grejer som jag kan bli galen på. Grrrr! På hemvägen töltade vi jättefint, men sen "tappar" jag iväg honom och vi rullar över i galopp....
Jag liksom känner hur han "suger" iväg från mig, grrr.. jag blir så sur.... men Jessica har gett mig lite tips hur hon gör, så det har jag lagt bakom örat.
Han känns MYCKET bättre över revbenen nu! Det är så svårt det här med att mäta, för det skiljer otroligt mycket på om han just ätit eller inte. Mätte honom idag när jag kom och då var det över 400 kg, men då hade han ju ätit nyss.
Lägger in lite bilder från dagens tur, med Aitik i bakgrunden längt bort.
Hästarna är Gormur från Saltarö, Idi från Börön, Lysingur från?, Odda fra pjotanda, Draumsyn från?
/Marie

1 kommentar:

  1. Himmel vad härligt det där ser ut! Från norra Sverige som jag är, så smälter jag för sån där utsikt som man skymtar på sista bilden :)

    SvaraRadera