söndag 1 januari 2012

God fortsättning!







Så var det nya året här och för vår del kan det inte bli sämre än 2011. Det var ett mycket tungt år på många sätt, framförallt med Ares och Molle. Tack och lov har det flutit på ganska bra med Prins. Så nu ser vi fram emot ett bra 2012.
Till och med jag fick rida lite i ridhuset idag och Jessica var lite småimpad över vilken trav jag fick på Prins :) Hon fotade lite och att se min dåliga sits behövdes för att tänka på att korrigera den. Jag faller framåt i traven. Hälarna åker upp emellanåt också.
Unge Gormur från Saltarö åkte med i vår transport och han skötte sig bra, han har bara åkt transport ett fåtal gånger, men han verkar ha ett kanonpsyke den hästen. Lite läskigt tycker han det är att gå ur transporten.
Släppte ihop Prins med ett gäng ynglingar när vi kom tillbaka. Kommer inte ihåg vad dom heter, men det kommer sen. Ledaren i den hagen är Tyr från Galgbacken och under honom kommer Heimdal från Galgbacken, men båda dom tog vi in i stallet när vi släppte in Prins. Det gick bra, "ynglingarna" sprang efter honom som små barn, kul att se! Har nyss varit tillbaka och släppt in Tyr och Heimdal. Först Tyr utan problem, det han gjorde var att fösa iväg alla andra så han fick ha Prins för sig själv. INGEN fick komma nära. Sen in med Heimdal men inga problem där heller. Men alltid kul att se hur dom uppför sig på hästars språk. Nu har ju Prins gått i stor flock tidigare och det underlättar nog nu. Tyr är en helt fantastisk ledare i denna flock så jag känner mig inte orolig alls. Prins såg lugn och avslappnad ut när vi lämnade dom. Bilder på det kommer sen. Jag sätter bilder taget med min mobil från när vi släppte Prins med Ynglingarna, men bilder på tyr kommer senare.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar