måndag 2 januari 2012

Blåsigt



Hoj, det har varit som nästan snöstorm idag, det har blåst ganska bra och snöat lite.
Vi har haft Ingrid här idag, hon är en Golden Retriever tik på 6 år, tror jag det var. Ares tyckte det var jättekul, men Ingrid tyckte nog att han var en riktig "pain in the ass" :)) Det är jättebra träning för honom för han flamsar runt med hon vill ju inte busa. Fortfarande har han inte fått busa typ brottas eller nåt för hans ben, men det börjar nog bli dags för honom att träffa sin syster Teija snart. Han har hållt bra nu och det är jätte jätte bra träning för honom att plumsa i snö. Har en runda jag promenerar som går över sjön här i byn och det är perfekt träning, både styrkemässigt och lydnad då det inte är så mycket störningar där. Var på "kurs" idag, vi är några stycken som träffas och tränar hundarna, de flesta jakthundar, på lydnad och allt vad det innebär. Superbra träning, nu ligger han helt utslagen i bädden :)
Jag vill ha en häst. Men jag vill ju ha en egen Prins, precis han vill jag ha. Jag funderar ibland om man skulle köpa en till, lite äldre ej för tävling, men då är ju det ingen Prins så då vet jag inte om jag vill ha. Knäppt?? Ja,jag är ganska knäpp ibland. Jag skulle kunna ta nån på foder....för att prova. Ja, kanske, om det dyker upp nåt.. För jag vill ju rida mer. Men jag ska få rida igen på torsdag, låter det som. Samtidigt ska ju Jessica tävla med honom så jag tycker hon ska få jobba med honom så mycket hon vill. För det är ju dom som är "ett par", ni fattar va? Och det är så kul att se dom! Vet inte riktigt vad det här var för inlägg, bara vad jag kände just nu.
Kram Marie.
Ps. varför ligger Ares alltid med huvet utanför bädden??? Den andra bilden är tagen på Galgbacken efter vi varit på en av de underbara bergsturerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar