söndag 15 januari 2012

Hem ljuva hem



Tillbaka på hemmaplan och det känns fantastiskt. Borta bra men hemma bäst.
Det har varit ganska kallt så Jessica har bara ridit 2 dagar. Men det gör inget, han behövde en minivila. Ares har också överlevt min bortavistelse, hör och häpna! Men inte utan protester vill jag nog påstå. Han skulle spendera dagarna hos sin goldenkompis Ingrid, men protesterade ljudligt av att bli lämnad där, trots att han är bekant med dom. Kände sig inte alls bekväm med att vara där, stackarn. Så resten av veckan fick lösa sig på annat sätt, men nog har dom haft lite jobbigt allt! Nu vaktar han på mig varenda steg jag tar och vill helst sitta ovanpå mig :) Var en promenad med honom, tränade inkallning och sitt plus att han fick springa av sig. Det är sådan otrolig glädje att gå ut och träna hund/promenera så att jag nästan blir tårögd av lycka. Ibland har jag sällskap av min syster, men idag ville jag gå själv och bara vara med Ares. Jag och han, och träna lite, underbart! Balsam för själen :)
I morgon tror jag nog att jag ska rida på banan.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar