söndag 22 januari 2012

Söndag

Igår skulle ju jag få fara ut på tur, men valde att inte göra det då en kär släkting skulle komma på besök. Så det fick bli min dag idag istället.
For tidigt till stallet och det var bara jag där - ibland är det så skönt att få vara ensam där! Men efterhand fyllde det på med både folk och hästar.

Jag red på banan för första gången på länge, länge. Det jag hade i tanken att träna var framförallt mig själv och min sits. Red på fyrkantspåret, voltade, gjorde skänkelvikningar och lite sånt. Övergångar trav-galopp tränade jag också. Mot slutet av passet kom jag ner bra i sadeln, men varför är jag inte så från början?
Så för Prins del blev det inte tokmycket träning, desto mer för mig :)
Ska försöka rida lektion någon gång i månaden i alla fall för att träna lite mer.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar