lördag 16 juli 2011

Marie - Ännu en dag

Ett dygn till har passerat. Det går. Liiite liite bättre för varje dag. Gråter liiite mindre ju längre tiden går. Försöker trösta oss med att han var så underbar som bara han kunde, oändligt älskad och var verkligen vårt allt. Han hade ett bra liv, var en livsnjutare. Ett jättebra liv där vi verkligen satte han i främsta rummet, allihopa. Vi såg alltid till hans bästa. Man behövde aldrig skrika eller höja rösten åt honom, han visste ändå vad man menade. Kunde prata med honom som med en människa och berätta att han skulle vänta där, inte ta eller nåt. Och han förstod.Så klok.Han behövde inte lida och han dog mitt i språnget, lycklig. Fast vad hade hänt om jag gått en annan väg, eller gått lite senare eller inte alls? Jag vet att jag inte får tänka så, men det gör så ont. Så himla, himla ont. Jag vill verkligen inte ha det så här. Jag vill ha honom här. nu. Finns bättre stunder och finns riktiga dyk. Men nu kan man i alla fall tänka på honom och den han var.

När han hade ätit och kom och satte sig bredvid en , då skulle man klia honom tills han rapade. Jo, det är sant, han gjorde det. Ha,ha.


Visst tusan lindrar det ju att Ares finns. Han ger så mycket glädje. Mitt i allt. Utan honom hade det varit olidligt. Tack och lov för honom. Han är den han är och så olik Molle. Varandras motsatser. Men Molle hann prägla honom till det bästa. Inte hade Ares varit som han är idag om det inte vore för Molle. Lugnare settervalp har jag aldrig skådat. Tack vare cooola Molle.


Usch, det är så hemskt smärtsamt. JAG VILL INTE.


Det lindrar att göra annat. Skönt. Sen kommer det över en igen.


Ska på stan sen. Kolla på en hundbur. Våran passar inte när vi bytt bil. Ares älskar sin bur. Molle gillade den inte.


Ikväll ska Jessica rida med Rebecka igen.


Jag är inte bra på andra hästar och raser och blev helt förvånad när deras häst inte knappt kan galoppera. Men det är ju en gammal travhäst, så inte så konstigt.


Förstår inte vad dom tycker är kul med andra hästar. Det är ju så kul med islandshästen och dens gångarter. Vi har ett par kompisar som söker häst. Få se om dom hittar någon pärla.


Jag är uppe tidigt idag, men har sovit bättre inatt. Alla andra sover, skönt för dom.




/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar