fredag 29 juli 2011

Koppel

Ares är halt ännu och har koppelrastning. Tycker att han blivit liiite bättre, men inte bra.


Dock slutar han halta om han ser en fågel eller nåt, så det kan ju inte vara så allvarligt, tycker jag. Men dom kan väl "stänga av" så dom inte känner smärtan. Därför är det ännu mer viktigt att verkligen koppelrasta så han inte belastar så det skadar nåt.
Men en settervalp på fem och en halv månad är INTE kul att nte få aktivera!!!


Det gäller att ha hjärngympa med honom och aktivera på det sättet, annars blir han alldeles galen :)



Nu är det nästan bara en vecka kvar här i Piteå, sen far vi hem och flyttar in hos nya hästkompisarna Thytur från Sundsberg och Frosti från Sakajärvi.


Tror att det blir riktigt, riktigt bra där.


Det har varit väldigt,väldigt tungt igen några dagar vid tanken på Molle. Det var ju så himla för tidigt för honom att fara till hundhimlen. Sen kan jag faktiskt inte låta bli att känna mig som en väldigt dålig matte som inte lyckades fixa den situationen. Så är det. För det är ju faktiskt på mitt ansvar.

Nåväl, nu har Pite dansar och ler dragit igång här i stan och det myllrar av folk överallt. Har varit på discoaerobic i morse, skitkul!! Nu ska jag hopa i duschen innan vi ska in till stan och kika.



/Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar