torsdag 28 juli 2011

Jessica - Längesedan :)

Kände att jag behövde skriva lite om mina dagar i stallet också, så passade på nu när jag har brist på annat att göra.



Mina långa dagar i stallet i Piteå har varit många, och dessutom väldigt roliga.....med Rebecka!
-
I måndags tränade vi NH som sagt var. Ni som inte vet vad NH är så är det National Horsemanship, då man kommunicerar med hästen utan röst och bara visar med händerna. Det är verkligen svårt att förklara men hoppas att ni fattade lite grann iaf.

Idag red jag, Rebecka och Agneta (Rebeckas mamma) till gläntan och skulle doppa hovarna på hästarna. Till gläntan tog det 50min och hem 40min, hehe...
-
När vi väl var där och badade hästarna så ville inte deras hästar gå i vattnet utan tjorvade och hade sig, men så gick jag och Prins i först och då kom de efter.
-
På hemvägen galopperade suuuuuuperlånga sträckor och hästarna, iaf min häst hade verkligen roligt. Den ridturen behövde Prins!

Mamma har varit i Sundsvall idag och fick med sig hem en repgrimma och ett ledrep till NH från hööks, tack Mamma!
Ledrepet


Repgrimman



För någon dag sedan var mamma och pappa och satte på dekalerna på transporten, själv har jag inte sett de ännu men laddar upp en bild så fort jag sett det.
-
Avrundar hära...
pusssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar