måndag 11 juli 2011

Marie - transporter

Nu börjar planerna på en egen transport närma sig att sätta i verket. Nu efter semestern, senast, skulle vi verkligen behöva en egen. MEN VAD SKA MAN HA???
Är lite inne på Umesläp eller Värmlandsvagn. Umesläpet har ju tydligen överlägsen "boogiehistoria" nånting, men jag har aldrig dragit ett sådant så jag vet inte. Värmlandsvagnen har jag dragit och när hästen står i tycker jag det går helt okej efter bilen. Tycker de transporter jag dragit tomma slår så hårt på bilen?! Men som sagt, med häst i blir det helt annat. Boj är också ett fint släp, men det ligger ganska högt i pris. Har faktiskt hittat en värmlandsvagn årsmodell 2007 som jag är riktigt sugen på.
Å, fy fan, nu ligger Ares här under bordet och släpper sig!! Har aldrig varit med om en hund som släpper sig så mycket som han! Uäck!
Ja, vi får väl se om det blir nån transport.
Skulle behöva masa mig iväg till veterinären så dom får ta bort tandsten på Molle, han luktar apa från munnen. Har provat ta bort själv, men tycker inte jag får bort allt. Tänkte om jag går dit får dom ta bort ordentligt så får jag hålla efter sen.
Med Ares skulle jag också behöva gå dit snart, tror jag, eftersom tanden han slog av tidigare börjar växa ut nu men vill som inte lossna helt. Är rädd att det skadar utväxten av den pemanenta tanden.
Ja, sen en till som behöver vård, Prins. Han har ett väldigt rinnande öga. Har satt på flugpannband och tvättar och tvättar och smörjer, men ska byta ut till hel flughuva över ögonen.
Ska göra en intensivkur nu och spola ögat morgon och kväll samt flughuva och se om det ger sig.
Var och red idag och tyckte det blev bättre direkt när jag spolat, så jag tror det ger sig.
I morgon tar vi tåget till Norrköping för att köpa en bil vi hittat, men kör uppåt direkt. Simon och Jessica stannar här i Piteå och sköter om djuren. Och sig själv, hoppas jag.
Fasen vad jag skrev nu igen, tror jag börjar ha varit ledig nog länge snart ;)

Förresten, han är underbar, vår häst. Och våra hundar.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar