söndag 2 oktober 2011

Regn och regn





















Det är enormt höga vattenflöden här nu efter hösten regnande. Leipobäcken som jag promenerar förbi när jag går långrundan på 8 km är helt översvämmad och vägarna rasar ihop i hela norrbotten. Jag som älskar snön tänker ju direkt att det kanske inte blir så mycket snnö i vinter för det kan ju inte komma hur mycket nederbörd som helst?? Men jag vill ha mycket snö, älskar det!


Ha,ha Ares har börjat lyfta på benet! Ibland och ibland inte. Hur som helst ser han ganska löjlig ut när han kommer på efter halva "kisset" att, oj, jag ska ju lyfta på benet :) Och så gör han det och då kissar han sig på frambenet :)) Men han lär sig nog. Och trotsig är han! Kommer INTE när jag ropar på honom när vi är inne, nej då. Han går under bordet och stirrar på mig och tänker säkert: du kan inte ta mig!! Han är ganska jobbig nu..... Ja,ja, två tonårsbarn och en trotsig hund, inte är det konstigt om man är trött ibland?

Regnet håller på att avta, så jag åker nog till stallet om ett tag. Sätter in lite bilder, att man kan bli så glad av att se en liten hömage!! Jag har varit så avis på alla med lite tjockare hästar, även om inte det heller är direkt bra!

Lite bilder på en nybadad Ares kvällen innanop, sen en groggy Ares efter op, en mage på Prins, prins och Herman kommer hem efter ridturen, Leipobäckens höga vatten

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar