lördag 29 oktober 2011

Ridning!



Wihooo! Jag har ridit igen! Igår blev det helt oplanerat att jag hängde med tjejerna ut. Ingen hade tid att rida Thytur så jag lovade att prova rida, tänkte att jag kan ju skritta om det gör ont.
Men jag gjorde allt, galopp,trav,tölt :) Han kändes jättefin, Thytur, kunde inte känna några konstigheter och kände efter lite extra med tanke om att det kom vissa kommentarer om att han gick "konstigt" på ridlektionen i stan. Visst kan det kanske vara en låsning eller något han har, men han visar inget vare sig vid longering eller ridning. Galoppen var jättemjuk och luftig och fin. I traven kunde vi varken se eller känna något konstigt. Vi tror "konstigheten" beror på all lilla Wilma inte orkar driva honom ordentligt och att han då slöar till och inte ids jobba.


Jessica däremot hade lite problem med att få Prins att lyssna på henne. Han vill lite grann bara ånga på och ignorera hennes kommandon. Hon jobbar på jättebra med det, men behöver lära sig att andas djupt och lugnt och inte hetsa upp sig. För Prins förstår inte kommandon som: "men Priiiinsss" Då vet han inte vad han ska göra ;) men på hemvägen gick det mycket bättre och vi galopperade alla tre lugnt och sansat. Inga race.

Det var så roligt för Jessica fick väldigt bra kommentarer från lektionen i torsdags då Carola, instruktören, tyckte att han gick väldigt,väldigt fint emellanåt. Emellanåt tappar hon honom, men det är bara att jobba vidare med det.

Jag har varit och tränat med Ares idag, vi samlades 6 st hundar här på fotbollsplan i byn och tränade tillsammans,det är nyttigt att bara stå och vara figuranter, ju!

Väldigt givande att träna där och vi ska samlas fler gånger. Ares är fullständigt utamattad nu, trots att vi bara tränade en liten stund.

En bild från när jag var i skogen med honom häromdan, hans lycka är fullkomlig :)


/Marie

1 kommentar:

  1. Vad glad han ser ut! Härligt att se bilder på glada djur =)

    SvaraRadera