torsdag 27 oktober 2011

Väntar

Oj vad jag längtar efter snön, det är frostigt och minusgrader ute, ganska fina dagar faktiskt, men kom nu, snön! För hästarna är väl detta ändå det perfekta vädret, några minus, ingen nederbörd, torrt och fint i hagen. Prins fick spruta mot botulism i måndags och har vilat efter det, men ikväll blir det ridlektion i stan. Lillasyster Oscarsson, Wilma, ska rida Thytur idag då storasyster Evelina är borta. Wilma är 10 år, tror jag, och den absolut duktigaste tioåringen jag vet! Tuff som bara den vad gäller ridningen. Hon tävlade Thytur i våras, minns inte, men jag tror det var på regionala, och fick bättre poäng i traven än vad syrran fått! :) Roligt att se henne rida ikväll.
Nu har jag fått hem fodret från Dodson & Horrell. Ska börja ge en alfalfa till våra hästar i stallet som har mindre melass och mer olja. Socker är väl aldrig bra att ge i onödan och fett behöver dom extra nu under vintern. En annan sak som jag tror starkt på är Himalaya saltstenen som har 98% innehåll av naturligt mineralsalt.
Skorna från KW är här men ej upplockade och grejerna från http://www.fakur-design.dk/ är beställda och på väg. Viiilka fina träns dom har, wow! Bra och fina tyglar kommer också hem :)
Mina revben känns bättre, men så fort jag gör något tyngre känns det, så det hjälper att vila, tänka sig ;) Men i helgen tror jag att jag ska prova rida på banan. Är såå sugen.
Nu ska jag ta mig ur morgonrocken och dra på jobbet. Först en sväng och släppa Ares i skogen medan det är ljust ute.
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar