söndag 23 oktober 2011

Sköna söndag

Ursäkta om jag kanske gnäller, men jag har så dj-ligt ont så det kan knappt uthärdas! Jag vill så gärna inte ha detta ont, men nu genomlider jag det iaf. Det är så mycket som hänt i mitt liv på senare som jag helst sett att det inte hänt. Det sägs inget ont som inte har nåt gott med sig, men jag börjar tvivla, för vad gott skulle det komma utav allt detta? Och av 14 juli? Nä, det tror jag inte på, det ordspråket.

I förmiddags tog jag med Ares och följde med när Jessica skulle ut med Prins. Vi gick in efter en skogsväg långt från vägen och andra folk för jag skulle prova släppa Ares en stund.
Det är så häftigt, hela hunden bara darrar i kroppen när han kommer till skogen!
Drar som en toook i koppel som jag f.ö inte har en aning om hur jag ska komma tillrätta med,men mer om det nån annan gång.
Ja,så det vanliga basic "sitt" som vi alltid använder vid kopplig/bortkoppling. Det funkar iaf bra. Sen varsågod, och som han sprang! Efter några minuter kallade jag in honom igen och han kom efter en liten extra runda :/ Fick gå kopplad en stund igen och visade ingen hälta... braaa!
Jessica passade då på att träna lite galopp,tölt och tempo med Prins. Dom såg lugn och fin ut.
Sen släppte jag Ares en liten stund till till hans stora glädje. Kan säga att det är en nöjd hund som ligger här bredvid och sover nu. Och det bästa av allt är - ingen hälta. Så tänker gå ut och släppa honom lite då och då och öka på tiden eftersom så han får träna upp sig succesivt. Och hålla tummarna att det inte går åt skogen. Men det viktigaste är nog att sakta öka mängden träning så det inte bli för mycket på en gång.

Sen var det medlemsmöte med Bifrost och vi ilade iväg dit direkt efteråt.
Vi hade två representanter nere i Stockholm på ordförandekonferens i helgen och dom var supertaggade att göra vissa förbättringar och ändringar i föreningen, kul!

Nu måste jag skriva protokollet från mötet, tjing!
/Marie

1 kommentar:

  1. Skyll dig själv när du ska hålla på & bära en massa fast vi säger att du ska vila :o)
    Du hade kunnat sitta där på en stol & kommendera oss andra i stället.

    Kul att höra om dina planer med satsningen på islandshästgrejjer på mötet!

    Kram
    Annika

    SvaraRadera