lördag 4 februari 2012

Blodvite





Det härjas på i hagen, nu är både Prins och Kolskeggur sargade. Prins har ett sår vid ögat och Kolskeggur har ett köttsår, tror det var på bogen, med både päls och hud borta.
Jag är inte bra på sånt som rang och sånt, men rent spontant tycker jag att ynglingarna inte borde kaxa sig, men åldern kanske inte har betydelse??
Vet inte säkert att det är de två som bråkar, men det verkar lurt....
Tvättade såret med såpavatten och hoppas det inte blir nåt mer av det.
När jag vaknade i morse var det 15 grader inne, strömavbrott och -38 ute. Då kan man hålla sig för skratt. Strömmen har tydligen gått runt 5 i morse och tempen sjunker fort när det är så kallt ute. En eloge till vattenfall som ändå fixade strömmen på relativt kort tid i kylan. Före 10 var strömmen tillbaka och nu är det återigen varmt och skönt inne.
Men även hos hästarna hade strömmen varit borta och så även vattnet, men det lyser även där nu.

2 kommentarer:

  1. Jag tror det är kylan som får hästarna att hålla på, de håller väl värmen på det sättet :o)

    Moije försökte till och med få igång Trulsa idag, det gick inte så bra, tanten är inte mycket för att leka :o)

    SvaraRadera
  2. Usch, tur att det tog bredvid ögat i alla fall. Allt syns åtminstone väldigt väl på en vit häst så man missar ju inget. Det kan man annars lätt göra på min svarta lurviga springare.

    /Lotta

    SvaraRadera