torsdag 9 februari 2012

DÄR SATT DEN!

VET ni vad jag har gjort idag???
Jag har ridit lektion och jag har HOPPAT!! Med Prins! JAG!!!

Idag var en sån dag då jag kände att det inte fanns några hinder (ha,ha), att jag visst klarar av saker jag haft svårt för. Som vanligt hade jag fjärilar i magen innan lektionen, men var ändå lugn. Det hade gått bra att lasta och allt var frid och fröjd. Kände mig lugn, helt enkelt. Jag vet inte om jag sagt det förr, men säg inte åt nån, men jag har haft svårt för att rida lätt. Delvis därför har jag inte velat rida lektion och varit nervös innan.
Men idag tänkte jag att nog banne mej ska väl jag också fixa detta? Och jag red... och red...och red LÄTT!! Och mer...det går ganska lätt att rida lätt när man andas ;) Prova själv att blåsa upp er som en ballong i bröstet och håll andan och rida lätt samtidigt så får ni se hur det går!! Det är svårt då, jag lovar! Så jag har andats och ridit lätt och travat över bommar och galopperat och ridit lätt. Känner mig som ettt barn på julafton :) Och en grej till - fick IGEN beröm för att jag har bra SITS!!! JAG - bra sits! Kanske att det har trillat ner en polett här nu då.
Och sen skulle dom som ville hoppa. Det hade gått så bra hela passet så självklart att jag skulle hoppa, kände ända in i märgen att det här fixar vi, jag och Prins. Litade helt och fullt till honom.
Och så hoppade vi, två gånger till och med. Benen var darriga efter första kan jag säga :)
Att jag sen är lite blockerad efter hindret och glömmer lite vad jag ska göra efter hoppet, det struntar jag faktiskt i nu, för bara det att jag hoppat och ridit lätt gör att jag känner mig som världsmästare.
Det är jäkla skönt att rida lätt, mjukt och fint i en stor trav, andas och slappna av.

Jag är så glad, nöjd och himla ,himla glad i min häst, idag var han en klippa. En riktig klippa.
Och Ares har ätit mat både igår och idag och är tokvild och pigg.
/Marie

1 kommentar: