onsdag 29 februari 2012

Ching chong

Reser iväg till Kina i morgon, det är åtta timmar kvar tills vi far hemifrån och jag har inte börjat packa än....
Ska bli superkul och jag ser verkligen fram emot att besöka bl.a Den förbjudna staden, Himmelska fridens torg och MUREN såklart.
Sen är det affärsbesök resten av tiden och så måste vi klämma in lite shopping, såklart!

Barnen stannar hemma och sköter djuren, den jag har mest ångest över att lämna är Ares, av nån anledning. Men vi är rejält tajta jag och han. Men han kanske överlever... ;)

Efter ett samtal med en gammal god barndomsvän som jobbat som djursjukvårdare i många många år, så är jag lite lugnare vad gäller Ares "matproblem". Tydligen är det väldigt, väldigt vanligt att just hanhundar i denna ålder inte äter. Det kändes skönt att höra. Och väldigt vanligt med magkatarr p.g.a det också.

Tjingeling så länge!
Kram Marie.

3 kommentarer:

  1. Oh vad kul! Här kommer snabbkurs i mandarin. (Stor reservation för stavningen!)

    Dwa chao che? (Vad kostar den/det?)
    Tai queda! (För dyrt!)

    :-)

    Trevlig resa /Lotta

    SvaraRadera
  2. Wow, kan du det!? Fränt!
    Ska notera det, tack!

    SvaraRadera
  3. Hehe, Jag var där för några år sedan och lärde mig att pruta av ett proffs :)

    SvaraRadera