fredag 17 februari 2012

Kalas

Jag höll på att glömma bort, nej, jag hade glömt bort, att Ares fyller ett år idag!!! Tack Ulrika, Theos matte, som påminde mig!
Det firades stort med en ostmacka med mycket smör på. Ares är väldigt försiktig när han äter och har dessutom sina matproblem, men han tyckte nog att det var gott. Sen fick han några räkor också eftersom vi ätit räkmackor.
Idag på dan var jag nästan på väg till veterinären då han spytt både på morgon och dan och inte varken ätit eller druckit. Beslöt iaf att avvakta och sen åt han lite.

Vi har varit och installerat hästarna i gäststallet, Gormur, Bassi och Prins, och i morgon är det kursdags. Jag hade med Ares i bilen och när vi kom hem satte jag fram mat åt honom, det fanns dessutom lite fil med jordgubbssylt kvar i en tallrik på bänken som jag satte ner bredvid kulorna.
Jag tänkte då att han inte kan motstå och börjar äta filen, sen är han sugen på mer så han äter upp kulorna också. I den ordningen, tänkte jag. Döm om min förvånng när han ratar filen och går direkt på kulorna. När dom var slut gick han på filen! Har inte varit med om en hund som är så speciell med maten!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar