fredag 3 februari 2012

Täcke

Jag är en sån som gillar kyla och brukar kunna vara ute i nästan hur kallt som helst, men idag höll jag ta mej tusiken på att frysa näsan av mig! När jag for hem från jobbet var jag förbi och tog in Prins i stallet och gav extra mat, lämnade honom inne för att komma tillbaka senare.
Efter några timmar for jag tillbaka och satte på vintertäcke med hals och den lilla biten från stallet till hagen höll mitt ansikte på att frysa sönder! Det var så kallt, så kallt! Det värkte i näsan så jag trodde den skulle lossna!
Det var -36,5 grader och det kändes! Bland det kallaste jag varit med om, huvva! Och lika kallt ska det fortsätta vara.
Ares åt lite i går kväll, men har inte ätit någonting hittills idag :-(

/Marie

4 kommentarer:

  1. Stackars er! Och vi som fryser här. Vi har 12 minusgrader :) Dock har vi stuga i Sorsele och har bott i Kiruna, Luleå, Skellefteå och Umeå - så vi vet vad det är att frysa på riktigt =)

    SvaraRadera
  2. Ja, men visst är det väl så att även om det "bara" är -12 grader hos er så blir det lika kallt som här iaf eftersom det ofta blåser och är fuktigare?

    SvaraRadera
  3. Hehe Nä, jag tror mer att det har att göra med att man vänjer sig. Här blir man helt enkelt lite bortklemad. Innan man har testat -35 har man ingen aning om vad kyla är. När det fryser inuti näsan till exempel. Det händer aldrig här i Mellansverige.

    SvaraRadera
  4. ha,ha,okej, nu har vi minus 39 och strömlöst...

    SvaraRadera