onsdag 1 februari 2012

Gatlysen




Kylan håller greppet om oss här uppe, idag har det varit runt -25 hela dan. Men otroligt vackert ute!
Gick en sväng med Ares för att träna lite fot, jag har inte lagt in ordet fot ännu eftersom jag inte tycker det gått så bra, men idag funkade det bättre så till i morgon ska jag lägga till "fot". Nu först verkar han ha hajat vad vi sysslar med ;)
Vi gick till gatlysena slutade, det är 12 st, räknade jag till :-) Men det är lååångt emellan dom, inte som inne i stan. I morgon ska jag gå åt andra hållet, det är nog mer ditåt, för dom är tätare där då det är lite mer hus. Men det är ingen stor by vi bor i.
Det finns rådjur häromkring, jag ser alltid spår, men har inte sett dom på flera år. Ett år såg jag dom då jag var ute och red i skogen med Brana, dom låg ner och bara tittade när vi gick förbi.
Ares ena öga verkar inflammerat, det geggar och rinner. Jag har baddat och sköljt med vanligt vatten i hopp om att det ska bli bättre. Vi får se på nån dag.Tips på andra huskurer mottages tacksamt.
En annan grej jag funderar lite kring är hans mage. Den knorrar och lever om väldigt mycket och han äter för det mesta väldigt dåligt. Spyr ofta, flera gånger i veckan, då bara galla och jag börjar känna mig ganska hjälplös. Jag är ganska emot att blanda i "vanlig" mat eller annat, då jag tycker att han ska kunna hålla sig till kulorna, så det gör jag inte.
Tips,någon?
En kul grej, snart är det kurs för Camilla Hed igen! Jippie!
/Marie

1 kommentar:

  1. När man ska tvätta ögon så har jag lärt mig att det är viktigt att tvätta bakifrån & fram, EN gång, slänga & ta nytt.
    Tårkanalerna sitter ju i framkanten så är det en inflammation så är risken att man "smetar" ut den över ögat.
    Jag kokar egen koksaltlösning, 1L vatten & 1 matsked salt.
    Lycka till!

    SvaraRadera