torsdag 2 februari 2012

Minusgrader

När jag kom hem från jobbet var det bara -24 ute, nu visar termometern -29,7 och det blir kallare hela tiden, längre ner i byn visar mätaren -35, då börjar det kännas i kinderna!

Ares är inte pigg :-(
Han har ätit dåligt snart en vecka och nu dricker han nästan inte heller. Inne sover han bara, men när man går ut med honom är han nästan som vanligt. Ögat geggar men jag tycker det blivit lite bättre. Pratade med vet på telefon idag med anledning av matsituationen och jag fick utskrivet Andapsin, ett medel mor magkatarr eftersom han verkat så risig i magen och vi resonerade oss fram till att det kan vara magkatarr.
Men nu funderar jag om det kan vara nåt annat... han är inte fräsch....har "smackat" mycket med munnen, därför börjar jag fundera om det kan vara nåt i halsen?
Mig veterligen så har han inte ätit något olämpligt denna gång iaf, om jag inte missat nåt.
Han bara sover och sover.

Prins vilar och äter. Var ridlektion i Gällivare idag, men vi avstod från att åka i denna kyla. Det är inte kul att vara efter vägarna överhuvudtaget när det är så här kallt och definitivt inte med hästtransport.

/Marie

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna för Ares allt vad jag orkar. Dom där hundarna. Så nära våra hjärtan.

    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Jaa du, min vän, våra tummar får jobba hårt mest hela tiden! ;-) Tack!

    SvaraRadera
  3. Hoppas Ares blir pigg snart, ni har väl haft nog...
    Förstår fullt & fast att ni inte åkte in idag, jag hade inte heller stoppat in hästen o transporten i denna kyla.

    Måste ju hämnas & fråga vad "Mor matkatarr" är? :o)

    SvaraRadera
  4. Ha,ha,Annika, där fick du till det! :-)

    SvaraRadera