måndag 5 september 2011

Fart och fläkt!

Jag och Evelina for ut med Prins och Thytur idag, å hej å hå vad det gick undan!
Pigga var dom, ska jag säga. Vi red förbi kiosken och tillbaka. En inte så lång sväng, men galopperade massor ändå. Mjae, vet inte, Prins känns inte riktigt helt hundra. Vet inte hur jag ska säga, men han har aldrig brukat tjafsa så som han gjorde nu, måste fundera ett tag på det. Hmm. Hmmm...
Det ska komma upp en hovslagare hit från nånstans i stockholmstrakten. Kanonbra. Hon kommer i början på oktober och sen ibörjan på december igen. Har bokat in mig till henne.
Nu är det inte så länge kvar tills vi åker med Ares. Ska passa på att fara förbi Hööks i Sundsvall eller Gävle och handla lite.

/Marie

3 kommentarer:

  1. Är det inte pälssättningen då? En del hästar blir ju väldigt påverkade av det. Och han är väl en sån där som sätter hur mycket päls som helst? :)

    Håller tummarna för Ares

    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Du kan ge B-vitamin det är dessutom bra för muskeluppbyggnaden.
    Jag köper Emins B-vitamin i 2L dunkar från Börjes & ger det i princip hela året.

    /Annika

    SvaraRadera
  3. Jaa, det kanske är pälssättningen, men kan dom bli "tittiga" av det också?? Eller bara trötta?

    SvaraRadera