söndag 11 september 2011

Söndag







Denna dag blev inte som planerat. Hade tänkt en massa saker bla rida, men fick ändra planerna då Thytur fått en spik i bakhoven :( Han markerade på vänster bak igår och har varit ojämn bak tidigare, så det fanns planer att ta hit kiropraktorn. Jag var och gav morron i morse och då stod han upp helt vanligt, men sen ringde Annika och sa att han har en spik i foten och vägrar kliva upp!! Ilade iväg dit och invänta veterinären, typiskt en söndag, men tur att jouren var här och inte i Kiruna. I övrigt verkade han pigg, men mycket smärtpåverkad när han väl klev upp, aj, aj, tror väl jag det med en stor spik i foten. Stackarn, han råkar då ut för allt. I våras blev han ormbiten och innan har han haft kolik. Men det är krut i pojken, tack och lov!

Otroligt vad smärttåliga de är dessa hästar!

Veterinären kom ganska snabbt och började fixa och snälla, snälla Thytur bara står och äter, sparkar till lite ibland men skötte sig exemplariskt.

Nu blir det pencillinspruta i fem dagar, jag fick instruktioner så jag kan ge det då Annika är lite blödigare än jag ;) Men sen måste hon ge själv när vi åker iväg. Nu måste han stå någon vecka och vi måste få hit en hovslagare som kan lägga sjukförband, vilket inte blir det lättaste, den närmast bor väl 25 mil bort.

Det tog sån tid där så det blev ingen ridning för mig. Men det tar vi igen i morgon :)
/Marie













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar