torsdag 22 september 2011

Vila

Den här hösten regnar verkligen bort, det bara regnar, regnar och regnar. Hela tiden och mycket. Vi kämpar på med både det ena och det andra.
I morgon har Ares bott i buren i en vecka. Han följer med mig till jobbet och är i buren i bilen medans, då har jag koll på honom och kan rasta honom själv. Det går ganska bra ändå, försöker se framåt och det har ju redan gått en vecka! I morgon ska han få gå några promenader som är fem minuter längre än denna veckas. Så ska vi öka så med fem minuter mer per vecka. Har bokat in ett besök på rehab i Öjebyn nästa fredag, sen får dom guida oss hur vi ska fortsätta att träna hemma. För det funkar inte att åka dit två gånger i veckan. 28 mil enkel väg, nej.
Häromkvällen var det en superduper fin Golden här och hälsade på. Dom kanske ska ta valp på henne till våren. En tanke föddes och ett sug uppstod ;) Hennes pappa är visst en otroligt fin och stor hane, ska försöka få till en dejt med den pappan, skulle vilja ha en stor, snygg,trevlig Goldenhane, tror jag. Eller kanske en tik denna gång? Har alltid haft hanhundar av en anledning jag inte riktigt vet. Tål att tänkas på.

Prins då.
Har kämpat och försökt få upp han i vikt men tycker att det bara går neråt!! Han är nu avmaskad på veterinärens inrådan. Nu står han inne på natten med fri tillgång till hö. Provade först med 5 kg men av det fanns inte ett strå kvar. Satte sen in nästan 10 kg, men tycker hälften var kvar. Men då tänker jag att om han äter hela natten så är han inte så hungrig på morgonen och äter mindre då? Och täcke på så fort det behövs. Annars är jag inte så "täckig" av mig. Ställer av honom några veckor framåt också för säkerhets skull. Kanske skrittar och rider lugnt lite sporadiskt när suget blir för stort. Men inga lektionsridningar eller hårda turer. Nu MÅSTE han upp i vikt. Vintern kommer och han behöver all energi han kan få. Annars vet inte jag vad mer jag ska göra. Kolla tänderna har vi inte gjort, så det då. Ska analysera höet också och räkna ut foderstaten. Problemet är ju när det kommer från olika ängar.

Mina andra ideer som jag inte kan säga så mycket om än jobbar jag på och håller tummarna på att ro det i land. Det närmar sig.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar