fredag 2 september 2011

Träningsvärk!!

Oj,oj vad min kropp värker! Ryggmusklerna, rumpan, låren, ja allt hela nedre kroppen!!
Jessica var förkyld och hängig igår och orkade inte rida lektion, så jag fick göra det.
Lite mot min vilja och mycket nervös for vi dit. Jag tycker verkligen inte om att rida när folk ser på. Och sist jag red i vintras gick det som skit dessutom. Men nu var det dags. Och söta rara Jessica stöttar: Men mamma, gör bara si och så när han gör si och så...hon är för gullig ibland :)
Idag ska vi träna benmuskler, sits och balans ,säger Carola glatt!! Lite extra glatt kanske för att det var "mammornas" lektion, det var en till mamma som fått lov att rida :)
Så korta stiglädrena flera hål så ni kan stå ordentligt, för ni ska stå som jockeys!!
Jodå, vi gjorde det, sen fick vi dessutom sätta in fötterna i stiglädren ovanför stigbygeln, och ställa oss i lätt sits och hitta balansen! Jo, tjeena! Efter ett varv värkte och brände det i mina ben så jag trodde jag skulle DÖ!!
Sen var det massor av trav, lättridning och cavalettibommar. Fy tusan vad jag hade roligt!!
Jag hade så kul så jag vet inte hur jag ska kunna vänta på att få göra om det!!
Och jag var så fokuserad och jag RED! Och jag samlade ihop mig i traven och kunde till och med rida lätt, vilken jag brukar ha svårt för ibland. Och det bästa av allt - jag vet nu varför jag brukar ha svårt för det!!!
Och en grej till - i morgon ska jag rida igen för då ska jag och Jessica ut med Prins och Thytur :) Och då ska jag ha Prins. OM jag kommer upp, vill säga ;) Tror jag är ännu stelare i morgon.

Promenerade med Ares till stallet idag, jag har inte gått någonting med honom pga av hältan, men ringde Öjebyn igår och pratade med dom ang motionering och det är helt ok att gå koppelpromenader. För han har varit busig nu på sistone...

Nu duschen sen film och fredagsmys. "Hur många lingon finns det i världen?" Har hört den ska vara bra.
Kram Marie.

1 kommentar: