onsdag 7 september 2011

Rätt eller fel?

Om jag visste vad man ska göra och hur det kommer bli!!??
Nu har vi fått erbjudande av uppfödarna att dom köper tillbaka Ares för hela köpesumman. Dom tror inte att han kan bli bra. Med andra ord så köper dom honom för att sedan ta bort han. Iofs kan det ju vara ett bra erbjudande när man är så "blödiga" som vi och anser att hunden även är en bästa vän och inte "bara" ett jaktredskap. Frågan är ju hurdant liv han kan få efter ev. operation. Vi kan ju inte ha en jakthund som det inte går att jaga med, det är inte rätt mot hunden. Så som vi tänker nu så måste vi åka ner och ta reda på prognosen för honom. Kanske det är bättre än vi tror? Åker vi inte får vi inte veta, så är det ju. Nå, bara ge sig till tåls, samla ihop sig och åka dit. Då vet vi i alla fall och så får vi ta en ordentlig diskussion med sakkunnigt rutinerat folk som har varit med förr. Annars få vi göra det som är bäst för Ares.

Hästarna är maskkollade och det var förvånande resultat. Prins som är smalast av dom alla hade inge mask, Thytur hade bandmask och Frosti blodmask. Konstigt. Och varför har inte alla fått blodmasken? Och var kommer den ifrån? Pust och stön, alltid är det något.
Ja,ja.. Jessica är på Zumba och jag har jobbat sent flera dar så vi har inte ridit sen måndag. Idag hann jag iaf vara dit och pyssla lite och skulle mocka hagen, men Annika hade gjort det redan, kram på dig!
Nu duschen och soffan.
/Marie

5 kommentarer:

  1. Åh vilka jobbiga beslut... tänker på er :(

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte så lätt...men tack för tanken :)

    SvaraRadera
  3. Vad jobbigt med Ares.. Men jag hade nog tänkt som er att jag måste åka ner och kolla så man får ett svar innan man tar sitt beslut.
    Angående masken på hästarna, kom ihåg att INTE avmaska de hästar som inte har mask, i det här fallet Prins. Han kan vara immun mot masken och genom att avmaska så kan man förstöra det.

    SvaraRadera
  4. Jag tycket också ni ska åka & kolla annars lär ni väl inte sluta grubbla & ta sedan beslutet efter det.

    http://galsi.blogspot.com/2011/09/fick-lite-small-pa-fingrarna-idag.html Här har jag skrivit lite om avmaskning & de svar jag fick när jag pratade med dem om avmaskning.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Ni är för go ni båda :) Pratade med vet på maskkontroll idag och han rådde oss att avmaska även Prins med tanke på att han har magrat och är insjunken som just framför höfterna. Det brukar vara ett tecken på att de har mask. Det hade regnat när jag tog träckprovet och han trodde det kunde påverka resultatet. Men jag tror jag beställer en ny maskkontroll och gör om testet innan jag avmaskar. Då bör det ju vara säkert efter det nya provet.

    SvaraRadera