onsdag 10 augusti 2011

Marie - Egen häst

Jag måste köpa mig en egen häst. Här sitter jag när Jessi är ute och rider med Mirja, och avis är jag ;) Men om Jessica ska rida så mycket som hon gör nu är det då inga problem med två hästar. Vi får väl se nu mot vintern om hon rider lika mycket, då kanske mot våren/sommaren att jag måste köpa mig en egen. Eller egen, Prins är ju faktiskt min också....

I morgon far jag och Niklas ner till Piteå, ska stanna till i Luleå och bunkra upp med dojjor åt Prins. Gällivare har INTE stort utbud när det gäller hästgrejer. Blev väldigt irriterad över den usla servicen när jag skulle köpa hästskor sist, så nu är jag lite sur, då får dom klara sig utan mig.
Så i måndags när han skoddes fick vi sätta på dom gamla skorna, det var ingen katastrof för dom var helt ok, men hade helst velat byta. Men som sagt, nu ska jag ladda upp med skor.
Skor, brodd, broddnyckel, kamera t transporten är väl det som står på inköpslistan nu.
På fredag veterinären med Ares - gruvsamt, HÅLL TUMMARNA!! Bara det inte är nåt skit som behöver opereras eller nåt.
Lördag blir det nog Noilamässan i Umeå över dan.Fast det beror helt på väder och vind, vi har ju Ares att tänka på.

Idag gjorde jag en knasgrej... jag ringde på en omplaceringshund...en 11 månaders Sankt Bernhardspojke. Han hade jag velat ha! Men han skulle ut på prov nu och nog tar dom säkert han. Jag hade ju min Berner Sennen, Herkules, förut och nog är dom mysiga :)

Håller på att vela hit och dit om hur vi ska göra med Midurs tävling 3-4 september. Men ibland känns det som att vi anmäler, det är ju sista tävlingen här uppe. Men det blir dyrt med Beritkursen och klubbtävlingen helgen före....

Nå, vi får se.
/Marie

2 kommentarer:

  1. Klart ni ska skaffa en till häst så ni kan rida ut tillsammans! :-) Vi har två, men jag lovar att de gräver djupa hål i plånboken...

    Håller tummarna för Ares.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är dom där hålen jag tvekar på... ;)Annars hade vi redan haft en till!!!

    SvaraRadera