fredag 19 augusti 2011

Ridlektion







Nu har terminens första lektion varit och den bestod av bl. a sitsträning vilket dom flesta tyckte var behövligt! Jessica som är stel som en pinne för att vara 13 år har träningsvärk nu :)) Men både prins och Jessica skötte sig bra, som Jessica skrev på fb: Såja! Jag och prins pallade hela ridpasset utan bråk och onödigt spring runt fyrkantspåret, vi pallade t.o.m flera varv runt volt i trav, utan töltinslag, glad tjej! :D




Lastningen gick bättre än förra gången, särskilt när vi skulle hem, då gick han in nästan direkt :) Jag undrar om det är för att vi rantat runt så mycket i sommar som han blivit tjorvig att lasta?? Han kanske tycker att han inte vill ranta mer? Jag är lite inne på den linjen, han vill inte byta kompisar hela tiden. Men vi får se framöver, jag kan ha fel.

Här öser regnet ner och har så gjort hela veckan och det verkar som att det ska fortsätta också.

Men regna på, bara det är fint till nästa helg då det är dags för Berit-kurs och klubbtävling igen.

Hittade en bild från sjätte november förra året, då Jessica skulle ut på allra första ridpasset med Prins. Mitt i snöstormen red hon sin häst glad i hågen :) Sin tjoooooocka häst! Nu när man ser bilder så påminns man hur tjock han var :)

/Marie






1 kommentar:

  1. Vad kul att se korten från ifjol! Det är så jag kommer ihåg Prins - rund och fluffig som en snöboll. Och jättetrevlig!

    SvaraRadera