tisdag 9 augusti 2011

Marie - Pissväder




Ja, det är rent pissväder ute. kallt och regnigt. Tror det var endast 4 grader i natt.


Saknaden efter Molle är stor och tung, man påminns hela tiden nu när man är hemma.


Det blir djurkliniken med Ares på fredag :( Han hade ju blivit bra, helt ohalt och jag började släppa honom lös. Det gick bra. Var en mindre promenad i skogen då han sprang som en galning och flög och hoppade över stock och sten. Det gick bra. Sen när vi var en sväng till hästarna så stannade vi utanför hagen för att plocka lite blåbär till en paj, så fick Ares komma ut från bilen och springa lite. Och han sprang! Runt oss som en tok. Pang! Skrik! Som han skrek! Mitt i språnget skrek han till, sen satte han sig helt stilla. Neeej, han har brutit nåt, sa jag till Jessica!

Hon väntade med honom medan jag hämtade bilen. Men sen klev han upp och gick utan problem. När vi kom hem provade jag trava med honom, visade ingenting. Inte på hela kvällen. Men på morgon var han halt. Så mina onda aningar tidigare var nog rätt. Kommer säkert behöva åtgärdas. Kanske en lös benbit? Muskelfäste? Ja,ja, måste vänta till fredag och se.

MEN DET KÄNNS BÅDE TRIST OCH ONÖDIGT!!! Så himla rädd som vi varit om honom, inte låtit honom busa med andra hundar utom Molle och Maja. Men det var för mycket, nu kommer han inte få busa med någon större framöver. Bara träffa kullsyskon och leka med jämnstora. Lätt att vara efterklok :/


Jag har fått rida igår. Var ut en sväng med alla hästarna. Även ynglingen Frosti fick följa och han skötte sig bra. Prins var pigg ibörja, men sen lugnade han sig.


Nu håller jag på kollar in kamera till transporten. Inte lätt där heller att veta vad man ska ha.

Har hittat två som jag väljer mellan. En backkamera från Jula eller en kamera för hästtransport från ryttargps, tror jag det hette.







Och nu ser jag att dom sänkt priset på Jula med 500:- från i går kväll....

Nu gör jag en bröddeg, tjing!


/Marie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar