söndag 21 augusti 2011

Uteritt





















Idag red vi ut med alla hästarna igen. Jag provade Thytur, Jessica tog en barbackatur på Prins och Evelina tog lilla Frosti. Det är väldans nyttigt att rida andra hästar också och även om Thytur är hur snäll som helst och en superfin häst så ville jag bara rida min Prins! Kanske av bekvämlighetsskäl? Det är ju på ett sätt lättare med ens egen häst eftersom man känner den.Man måste som liksom vara mer ,ja, alert kanske? Eller vad jag nu söker för ord, men ni vet?!

Igår red Evelina Prins på banan, vi har ju sånt lyx att det finns en uteridbana, inte världens största men inte heller världens minsta, i stallet där vi är. Det hade gått jättebra och han hade gått i form i både tölt och galopp!! Hon är duktig den flickan på att rida! För hon riiider verkligen! Hon hjälpte Jessica lite på banan idag efter uteritten, men han känns inte helt superpigg! Kan kanske vara att han börjat lägga vinterpäls? Tror dom brukar bli lite slöare då?

Sätter in nån bild från dagens pass på banan med både Jessica och Evelina som rider.

Sen jag och Thytur och en när jag och Ares har fredagsmys ;)


/Marie










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar