fredag 26 augusti 2011

Kurs

Idag var det dags för kurs och egentligen borde jag hoppa i säng men en lite uppdatering bara.
Prins gick jättebra, fast lite testade han att busa med Berit!!! Drog iväg ut genom öppningen på banan, men hon fick fast honom snabbt och in igen. Sen fick han jobba, ska ni tro! För så gör man inte :) Tickar på i tölten, hon gick ut på ovalen och körde lite tempoväxlingar i tölten och när hon kom tillbaka sa hon till Jessica att i morgon blir det att träna tempoökningar för han kan mer än du tror! :)
Däremot.......han är ju så tunn!! Hon har ju kommenterat det varje gång och sist i somras hade han blivit bättre så då var jag inte så bekymrad eftersom han skulle iväg på bete. Efter betet tyckte jag att han såg fin ut men jag vet inte om han rasat i vikt nu eller om jag är "hemmablind" och inte sett att han är tunn. Däremot så är han så stor och SER inte så tunn ut förrän man känner på honom.
Utav det blir det ju inte samma energi och kraft såklart. Men jättebra att man blir uppmärksammad på det men sur på sig själv att man inte märkt??!! Skit också.
Iväg i ilfart och inhandla med Lusern innan det stängde så nu blir det matning ska ni veta.
Han kommer få stå avskilt från de andra under nätterna med fri tillgång till hö, på dagarna får han gå med de andra. Det tror jag blir bra. Maskkontroll är beställt igen trots att jag kollat i slutet på april, då också för att han var tunn.
Provar med: fri tillgång på hö under nattetid, solrosolja, lusern,leisure mix blandat med en del build up eller icelandic.
Har det inte blivit resultat på typ tre veckor fick jag rådet att ge Krafft Muskel som innehåller mycket proteiner. Huff, svettigt det här, men NU SKA HAN UPP I VIKT!!
Annars vet jag inte hur jag ska göra för att få upp han??

Godnatt / Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar