fredag 5 augusti 2011

Marie - Hemma!









Oj, så skönt att vara hemma!


Det gick kanonfint att släppa ihop Prins med Frosti och Thytur. Frosti , som den unghäst han är, var lite väl närgången och "på" tyckte Prins, så han fick säga åt honom några gånger.


Annars var det inget spännande alls som hände.


Sätter in en bild på Thuytur och hans ägare Evelina fråm Bifrost vårjippo i våras. Den andra bilden är från hagen när vi släppte dom igår. Fotograf Evelina.




Ares är ännu halt....har ingen bra känsla vad gäller det. Men nu har jag gjort som dom sa på djurkliniken, koppelrastat och haft i stillhet. Så mycket stillhet man nu kan ha en 6 månaders settervalp i...


Nu har jag iaf bokat tid på djurkliniken i Öjebyn nästa fredag då vi åker tillbaka till Piteå.


Men jag hoppas att det gett med sig tills det så vi kan avboka tiden. Men som sagt, känslan är inte bra...även om det blivit mycket mycket bättre och han ibland ser helt ohalt ut.


Jag vill inte att det ska vara något allvarligare! VILL INTE DET! Orkar inte med mer tråkigheter.


Molles aska har kommit. Det var tokjobbigt att hämta den. Allt kom tillbaka. Ännu kan det komma över en när som helst. Då blir det sååå jobbigt. Usch. Vi måste kolla hur vi ska göra, var vi ska begrava honom. Han har ju några ställen här som var favoritställen. Men det känns gruvsamt för det blir jobbigt.


Däremot kom förstoringen jag beställt på honom och den var jättefin!! Nu ska jag bara hitta en passande ram till så ska han få bästa platsen i hela huset, var den nu är? Kanske vardagsrummet? Eller köket där man är mest? Eller hallen så man ser honom direkt man kommer in? Jag tror köket, kanske.




Jessica hade bråttom i morse att fara ut och rida. Så roligt att ha ridkompisar. Flyttade in i stallet igår, dom har ordnat så fint och gjort plats åt oss så vi känner oss så välkommen!




Nu väntar tvätt och gräsklippning.




/Marie











2 kommentarer:

  1. Vad kul med nytt stall och nya kompisar till Prins. Dom ser jättefina ut :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns jättekul nu! Inspirerande :)

    SvaraRadera