fredag 12 augusti 2011

Jessica - Duuuuktig hääst!

Tjaa! Red med Mirja idag igen, och det gick riktigt bra. Vi red först sandvägen, och sen Raitis-rundan fast andra hållet. Hästarna hade jättekul och var riktigt svettiga när vi kom tillbaka.
-
Prins var ensam i hagen idag nån timme för att de andra gick till beteshagen, och vi orkade inte sätta dit Prins förrän efter jag ridit för då hade jag ju varit tvungen att gå och hämta honom. Och han har typ aldrig varit ensam i hagen, förutom när Carra och Brana smet, men de var ju bara borta 10 min. Prins var jätteduktig att var ensam! Jag är så stolt :'}
-
När jag och Mirja ridit klart så skulle hon svänga av vid Hemsjön och gå den vägen till deras hage, och jag skulle fortsätta upp för backen. Prins brukar ju inte gilla att skiljas från andra hästar när man är ute och rider, men nu brydde han sig inte ens. Jag kunde t.o.m galoppera upp för backen utan att han brydde sig! Min fina häääst.
-
När jag kom till gården så satte jag han i hagen när jag förde in sadeln och de, och sen smörjde jag honom sen gick jag med honom till beteshagen. Efter vägen plockade jag upp Sandra som gick med mig och Prins, så jag hade lite sällskap. Sen gick jag till gården igen och bytte om, sen for jag hem.
awwie..dagen vi hämtade honom från Piteå, ♥

Jag skulle ju först sova hos Sebbe ihelg men Sandra är helt ensam hemma eftersom hennes kusiner kommer först på söndag. Så då hamnade jag här hos Sandra och ska sova över här.
hahah, hoppas ni gillar dehär smileysarna jag lägger in då och då, heheh...

Ni fick ett riktigt långt inlägg. Hoppas ni tog er tiden och läste allt!
pusss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar